08 D’OCTUBRE – SMILE

A la porta de la planta de despatxos on treballo, una companya ha penjat un cartellet on diu: agafa un somriure!, amb una línia de somriures retallables a sota. Entenent per somriure els dos punts i parèntesi, aquest signe amb què el jovent (i no tan jovent) acaben els missatges que pengen a les xarxes socials o que s’envien per whatsapp o per mòbil.
Li he preguntat què significa, o quina és la finalitat de la campanya, si és que es tracta d’una campanya. Resulta que la cosa és tan simple com pretendre provocar el somriure, i que es parli de somriure a la feina, que es veu que és una cosa que en els ambients laborals no es tracta. M’ha agradat tant la idea, que immediatament he retallat un dels paperets i de seguida me l’he penjat a l’ordinador, ja que em passo tota la jornada laboral mirant la pantalla, i aquest somriure innocent és possible que algun cop m’alegri una mica la vista.
De fet, però, no em caldria. Tinc la sort que no em falten els somriures. Jo mateixa somric molt sovint; algunes vegades potser massa i tot, però no ho puc evitar. Els meus companys i companyes somriuen sovint. No fa gaire, un especialista en relacions laborals i atenció al client m’explicava que era molt important, en les converses per telèfon, somriure. Ho vaig trobar estrany: a no ser una videoconferència, el de l’altre cantó no et veu la cara… L’actitud! Deia l’expert que el somriure procura una comunicació molt més agradable, que no es veu però es nota, i la comunicació millora.

En fi, si somriem, ja arreglem una mica el món.



Deixa un comentari

Que t'ha semblat?

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *